• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
Urząd Miejski w Szczyrku
Ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk
+48 33 829 50 00 sekretariat@szczyrk.pl
  • * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Czyste Powietrze

Wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu w ramach programu "Czyste Powietrze"

 

Jakie dokumenty będą potrzebne?

  • dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem stwierdzający tożsamość osoby ubiegającej się o świadczenie – do wglądu,
  • żądanie wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego,
  • dokumenty stwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, w tym odpowiednio:
    • oświadczenia wnioskodawcy o dochodach swoich lub członka gospodarstwa domowego innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (część III wniosku),
    • w indywidualnych przypadkach inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego

 

Jak i gdzie złożyć wniosek?

  • w formie elektronicznej autoryzującej wnioskodawcę dopuszczonej w postępowaniu administracyjnym (opatrzone podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym), za pośrednictwem:
    • Portalu ePUAP – https://epuap.gov.pl
    • skrzynki e-Doręczeń o adresie AE:PL-93239-19679-TGVIR-1
  • osobiście:
    • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczyrku, ul. Graniczna 1 – w godzinach pracy Ośrodka,
  • za pośrednictwem poczty na adres:
    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczyrku,
    ul. Graniczna 1
    43-370 Szczyrk

 

Termin i sposób załatwiania

Postępowanie o wydanie zaświadczenia prowadzi się w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego.
Termin załatwienia sprawy – 7 dni od dnia złożenia żądania wydania zaświadczenia;
W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w terminie do miesiąca od dnia złożenia żądania, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy. Postępowanie kończy się wydaniem zaświadczenia.

 

Tryb odwoławczy

nie dotyczy

 

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska
  • rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 października 2020 r. w sprawie określenia wzoru żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wzoru tego zaświadczenia

 

Inne informacje

Żądanie wydania zaświadczenia można złożyć w sytuacji, kiedy dokument ten jest wymagany przez NFOŚ lub WFOŚ w celu przyznania dofinansowania, co strona poświadcza składając stosowne oświadczenie na formularzu wniosku.

Poprzez gospodarstwo domowe należy rozumieć:

  • jednoosobowe - osoba fizyczna występująca z żądaniem wydania zaświadczenia samotnie zamieszkująca i gospodarująca;
  • wieloosobowe - osoba fizyczna występująca z żądaniem wydania zaświadczenia oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.

Dochód liczony jest w oparciu o wybrane przepisy ustawy o świadczeniach rodzinnych.

Jeżeli żądanie ostanie złożone w okresie:

  • od 1 stycznia do 31 lipca danego roku - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia,
  • od 1 sierpnia do 31 grudnia danego roku - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia.

W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego żądania lub bez wymaganych dokumentów, osoba ubiegająca się o wydanie zaświadczenia zostanie wezwana do poprawienia żądania w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania lub do uzupełnienia brakujących dokumentów w terminie nie krótszym niż 14 dni i nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania wezwania. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem żądania bez rozpatrzenia.

Informacje na temat opłat skarbowych lub administracyjnych

nie dotyczy